Οι παγίδες της υγιεινής διατροφής


Πολλές είναι οι περιπτώσεις ανθρώπων που αν και τρέφονται σε γενικές γραμμές σωστά και υγιεινά αυξάνεται το βάρος τους. Ακόμη και γι’ αυτό υπάρξει εξήγηση, καθώς η διατροφή μας κρύβει παγίδες! Ποιες είναι οι 5 πιθανότερες;

Παγίδα 1η: «Το πλούσιο πρωινό»
Υπάρχει η φράση που λέει «Φάε σαν βασιλιάς το πρωί». Όμως, ο βασιλιάς δεν έχει πρόσβαση μόνο στην ποσότητα, αλλά και στην καλύτερη ποιότητα φαγητού. Άρα το «φάε σαν βασιλιάς το πρωί» δεν υποδηλώνει απεριόριστη ποσότητα, αλλά πολύ καλή ποιότητα!
Με λίγα λόγια το πρωινό είναι σημαντικό να περιέχει αρκετά θρεπτικά συστατικά. Επιλογές όπως το μέλι, οι ξηροί καρποί, τα φρούτα, τα αυγά, το φυστικοβούτυρο, το ταχίνι, τα γαλακτοκομικά, το ψωμί και τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι σίγουρα μέσα στη λίστα τροφίμων με τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά. Θα ήταν καλό λοιπόν να επιλέξουμε κάποιες από αυτές τις τροφές και όχι όλες μαζί! Φυσικά εξαιρούνται μερικές ομάδες ανθρώπων, όπως οι αθλητές.
Παγίδα 2η: «Η Απεριόριστη Πρωτεΐνη»
Αυτή είναι μια παγίδα που δικαιολογημένα θα πέσει κάποιος από τη στιγμή που δεν θα ακούσεις πουθενά εκτός από τον διαιτολόγο σου πώς η μεγάλη ποσότητα πρωτεΐνης θα οδηγήσει σε αποθήκευση λίπους. Καλό θα ήταν η μέση ποσότητα πρωτεΐνης ανά γεύμα να μην ξεπερνά το μέγεθος της παλάμης σου. Φυσικά το μέγεθος αυτό μικραίνει όταν μιλάμε για πρωτεΐνη που συνοδεύεται από αρκετά λιπαρά όπως συμβαίνει για παράδειγμα στο μπιφτέκι. Προφανώς και εδώ εξαιρούνται μερικές ομάδες ανθρώπων όπως οι αθλητές.
Παγίδα 3η: «Συνδυασμός τροφίμων»
Λέγεται πως κάποια τρόφιμα δεν συνδυάζονται μεταξύ τους, ή ότι ο συνδυασμός τους θα φέρει την καταστροφή στο σώμα σου. Πραγματικά αυτό δεν συμβαίνει σε τέτοιο βαθμό που θα σε επηρεάσει κάπου. Κοινώς, δεν υπάρχει λόγος για παράδειγμα να αποφύγεις να φας την ίδια μέρα αυγό με ψάρι ή να μην φας μαζί πρωτεΐνη με υδατάνθρακα. Σε αντίθεση ο συνδυασμός τροφίμων όπως στην περίπτωση των οσπρίων ή των λαδερών με κάποιο αμυλούχο (ψωμί ολικής, ρύζι, πατάτα κ.α.) μπορεί να σου φέρει φαντασμαγορικά αποτελέσματα όσον αφορά την ποιοτική αναβάθμιση της πρωτεΐνης.
Παγίδα 4η: «Μαύρη ζάχαρη»
Η μαύρη ζάχαρη δεν διαφέρει σε τίποτα θερμιδικά από τη λευκή. Πολλές φορές, μάλιστα, η μαύρη ζάχαρη είναι λευκή που παντρεύτηκε μαγειρικά με μελάσα. Για να πάρεις αρκετές φυτικές ίνες από μαύρη ζάχαρη πρέπει να καταναλώσεις περίπου 1 κιλό!
Παγίδα 5η: «Απουσία γευμάτων»
Όταν μένεις πολλές ώρες νηστικός η πείνα αυξάνεται εκθετικά, με αποτέλεσμα την ώρα του βραδινού να έχεις όρεξη να καταναλώσεις γεύματα που είναι μεγάλα σε ποσότητα, λιπαρά, αλμυρά ή ακόμη και γλυκά. Το αποτέλεσμα είναι το θερμιδικό περιεχόμενο του βραδινού να υπερβαίνει τις ημερήσιες καύσεις σου και τελικά να αυξάνεται το βάρος σου. Το βασικό στοιχείο μιας σωστής διατροφικής συμπεριφοράς είναι τα πολλά (κατά μέσο όρο πέντε) και μικρά γεύματα.
Πηγή: inshape.com.cy
Share on Google Plus

Πείτε την γνώμη σας Xristina Gerasidou

Γράφοντας μου κατευθείαν στη φόρμα επικοινωνίας ή στη διεύθυνση: kristinatsig@hotmail.com
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου